HS (16.9.08) kertoo, että Nokian ja Shellin hallituksen puheenjohtaja, henkisesti harteikas, Jorma Ollila ryhtyy vetämään valtuuskuntaa, joka kehittää Suomelle maabrändin eli käytännössä Ollilan valtuuskuntaa pyrkii tuotteistamaan Suomi-neidon. 

Valtuuskunta pyrkii vahvistamaan Suomen kilpailukykyä ja yritysten tuotantoedellytyksiä, hankkii lisää ulkopoliittista vaikutusvaltaa sekä lisää matkailua ja Suomen kiinnostavuutta inveistointikohteena. 

Kommentoisin mielelläni valtuuskunnan kokoonpanoa, mutta en viitsi, koska kommentointi täyttäisi alle nanosekunnin kunnianloukkauksen tunnusmerkistön.

Kauppamiehet ovat taas isänmaan asialla - ensin ne möivät halvalla sen mikä oli kalliilla hankittu, itsenäisyyden, nyt ne polttomerkitsevät Suomen.

Täytyy vain toivoa ja rukoilla, ettei valtuuskunta saisi mitään aikaan. Se olisi upea lopputulos. Se jatkaisi kauniisiti Suomen henkinen tila ja tulevaisuus -työryhmän tuloksettoman työskentelyn perinnettä.

Ehdotan, että valtuuskunta brändin kehittämisen sijaan joisi vaikka brandya valtion laskuun - sehän on vanha sivistyneistön tainnutusjuoma.