- Olen Rehender, Pommi Rehender.

- Niin?

- Olen kirjailija. Hyvin, hyvin taantumuksellinen.

- Miksi olet taantumuksellinen?

- Kaikki hyvät kirjailijat ovat taantumuksellisia.

- Ai siksi. En ole koskaan kuullutkaan sinusta. Mitä sinä olet itse kirjottanut?

- Pelkkiä klassikkoja, väärinymmärrettyjä ja liian vähän luettuja.

- Voisitko kertoa lisää kirjoistasi? Aluksi vaikka nimet?

- Myöhemmin. Aika ei riittäisi. Et kai sinä vaan lue ruotsalaisia dekkareita?

- En.

- Loistavaa! Ne ovat sontaa. Se minun on sinulle sanottava ja opetettava.

- Kuulehan Pommi, tyylisi on hieman holhoava. Saavutuksiisi nähden puhut aika mahtailevasti.

- Olen taantumuksellinen. Olen muita parempi. Tulevaisuus on näyttämöni. Horoskooppini lupaa niin. Olen tuleva klassikko.

- Itsevarmuutesi on mykistävää. Sinua ei voi syyttää turhasta vaatimattomuudesta.

- Annan sinulle nyt lukulistan. Lue aluksi vaikka Balzacia, Flaubertia, Baudelairea, Dostojevskia, Célineä ja Poundia.

- Miksi?

- Koska minä luen ja arvostan heitä. Taantumuksellinen ei voi olla väärässä. Kollegani Himo Nännikäinen väittää että "vähintäänkin jokaista hyvää kirjailijaa on jossain vaiheessa syytetty rasismista, naisvihasta tai jostain muusta epäilyttävästä."

- Eikös tuo ole aika ehdoton mielipide?

- Ei se se ole mielipide, se on totuus.